I am

That's IP ♥


I am
Boleh panggil Ieda ♥
5 December

FOLLOW + DASHBOARD

G-Dragon ♥



Bukan senang . :'>

Assalammualaikum readers .

Okay hari ini ieda nak luahkan segalanya boleh , please kali ini biar ieda jadikan blogger ini betul-betul dairi ieda yang sebenarnya . Boleh ya ? :'> Kalau sudi baca , baca lah . :'>

Bukan senang ?
Bukan senang nak uruskan segala urusan kita di dunia ini bukannya senang untuk kita lalui , bukannya senang untuk kita tempuhi tapi kita perlu perjuangkannya untuk mendapat secebis kebahagiaan kan ?

Kadang-kadang kita perlu menderita , kita perlu menangis , kita perlu menipu , kita perlu meminta simpati , kita perlu berlakon hanya kerana mendapatkan setitik kebahagiaan untuk kita mahupun untuk orang lain .

Kadang-kadang kita perlu melepaskan sesuatu yang paling berharga yang pernah kita ada untuk kebahagiaannya , kadang-kadang itu yang dapat membuat dia bahagia .

Bukan senang untuk melalui dugaan didalam dunia ini . 

Setitik airmata yang jatuh bagaikan segumpal darah yang jatuh. Kenape ?
Airmata jatuh akibat terasa sakit dihati , hati yang sakit mula berdarah dan mengalir melalui airmata . Tetapi setitik airmata itu umpama segumpal darah akibat terseksanya dia didalam gelombang masalah yang amat perit .

Tapi walaupun sakit dihati ini terasa amat kuatnya . Dia tidak dapat membantu apa-apa . Bila kering lukanya dia akan baik dengan perlahan tetapi jangan sesekali pernah lukakan parut itu . Kerana ia akan menjadi lebih sakit dan sakit dari sebelumnya :'>

Perlukah aku lalui lagi jalan cerita yang memeritkan ini ? Sesungguhnya parut ini masih terasa kepedihannya .
Sekali lagi terluka , buruk akibatnya . :'>


Anda faham ke dengan post kali ini ? :'> Maaf mesti tak faham kan :'>

Terima kasih kerana membaca .

Yang ikhlas ,

Ieda Photogenic .